Tips voor zakelijk gebruik van twitter deel 2
oktober 12, 2015 8:18 amGoed, je hebt een account aangemaakt op Twitter, je weet door ons vorige blog hoe je je bio aantrekkelijk moet maken en hebt een paar tips gekregen over de Twitter ‘etiquette’. In deze blog geven wij je tips over hoe Twitter zakelijk kunt gaan gebruiken!
Tips die je zeker zou moeten volgen:
- Volg de concurrent en kijk waar zij over tweeten, doe ideeën op voor je eigen account;
- Gebruik hashtags. Mensen die op zoek zijn naar jouw product of dienst komen zo makkelijker op jouw account terecht.
- Volg de volgers van je concurrent, grote kans dat zij je ook gaan volgen omdat zij affiniteit hebben met je dienst of bedrijf;
- Plaats afbeeldingen bij je tweets, tweets met afbeeldingen vallen op in een drukke timeline;
- Houdt het positief.
Een paar tips over wat je kunt tweeten op je zakelijke account:
- Laat zien waar je mee bezig bent. Zorg dat men betrokken raakt bij bedrijf;
- Communiceer over het laatste nieuws en inzichten binnen je vakgebied zodat men je gaat volgen om de nieuwswaarde en expertise;
- Maak reclame voor je nieuwste blog door een link te posten;
- Meld dat je een nieuwsbrief gaat versturen, zodat men zich nog even snel inschrijft om een nieuwsbrief te ontvangen;
- Communiceer aanbiedingen en acties via Twitter.
- Heb je een vacature? Plaats het op Twitter en vraag je volgers deze te retweeten.
Twitter is enorm laagdrempelig. Een tweet is zo getypt. Twitter biedt een bron aan informatie op het moment dat je al een aantal volgers hebt. Met deze informatie kun je je voordeel doen. Hoe je aan deze informatie komt? Volg de volgende tips!
- Bekijk profielen en tweets van je volgers en haal hier informatie uit die je gebruiken kunt;
- Gebruik Twitter als helpdesk en beantwoordt vragen van je volgers;
- Stel vragen aan je klanten en doe zo marktonderzoek;
- Zoek op zoekwoorden die over jouw zaak gaan en reageer op deze tweets!
- Probeer deel te nemen aan gesprekken die gaan over jouw bedrijf.
- Toon interesse in je volgers, reageer op hun vragen of ga zelf het gesprek met ze aan.
Nog wat overige praktische tips:
- Tweet frequent zodat je regelmatig verschijnt in de timeline van anderen en zij je onmogelijk kunnen vergeten. Het moet wel interessant zijn voor je volgers, anders ontvolgen zij je weer!
- Maak lijsten van interessante groepen zoals klanten. Zo heb je heel overzichtelijk de laatste tweets van deze groep bij elkaar staan;
- Embed Twitter op je website, zodat bezoekers van je website altijd de laatste tweets zien wanneer zij je website bezoeken;
- Laat overal linkjes achter naar je social media accounts. Denk aan je e-mail handtekening, nieuwsbrief en bijvoorbeeld je visitekaartjes.
Gecategoriseerd in :Vindbaarheid, Webshops, Websites