Op zoek naar nieuwe klanten
juli 10, 2014 3:41 pmDe meeste ondernemers houden er meerdere specialisaties op na. Het is van uiterst belang dat u zich bewust bent van uw eigen onderscheidende vermogen of specialisaties. Heeft u eigenlijk wel een goed beeld bij wat u specialisaties zijn? Kunt u dus antwoord geven op deze vragen:
- Wie is uw ideale klant
- Wat neemt deze ideale klant bij u af?
- Hoe verhoudt dit zich tot uw omzet?
Een goede website sluit de behoefte van de klant aan op de invulling die jouw bedrijf hieraan kan geven. Dusdanig dat er aan verdiend wordt. Wij stellen u dus altijd eerst de vragen waar u over na moet denken.
‘Wij zijn fantastisch’, een veel voorkomende stelling die bij veel ondernemers sterk naar voren komt binnen de website. Ze zitten vol van zichzelf en hebben hier pagina’s vol met tekst over geschreven. Pagina’s vol met opsommingen van al hun producten en diensten. Leuk, maar niet echt effectief. Op een willekeurige verjaardag wil je toch liever ook niet naast iemand zitten die alleen maar over zichzelf praat?
Uw online klant denkt precies hetzelfde. En gelukkig kunnen zij makkelijk bij die ‘alsmaar pratende kennis’ weg lopen. Klik… en weg zijn de potentiële nieuwe klanten.
U moet zich dan ook bewust worden van hoe en wat uw klant zoekt. Wat is zijn behoefte? Wat zoekt hij? Waar zoekt hij dat? En wat doet deze klant als hij bij de juiste informatie is beland?
Een klant die uw website bezoekt beslist binnen een paar seconden of hij zaken met u wil doen. Als hij niet de juiste informatie vindt is hij ook gelijk weer weg. Is het te rommelig is hij weer weg. Praat u alleen over uw zelf is hij weg. Gaat u maar eens bij u zelf na. Op welke website vraagt u informatie of doet u een aankoop? Juist… Dat doet u bij de website die antwoord op uw vraag.Let wel, keurmerken, uw kennis en kunde moeten absoluut genoemd worden. Ze laten zien wat u in huis heeft, waar u voor staat en welke kwaliteit u biedt. Maar ze zijn ondersteunend. Ze versterken de beeldvorming over uw onderneming. Ze zijn niet het hoofddoel van uw website. Maar weet u wat eigenlijk wel het hoofddoel van uw website is?
Nee, dat is niet vertellen wat je allemaal doet. Het is het oplossen van een probleem van de bezoeker. Zoals gezegd ondersteund alle informatie de beeldvorming, maar het lost niet het probleem op. Dit is misschien anders dan dat u voorheen dacht of misschien nog steeds denkt. Maar zolang u het probleem van de bezoeker niet kan oplossen, zal hij ook nooit klant worden.Wij kunnen deze zaken dromen en houden hier dan ook sterk rekening mee. Samen met onze eigen unieke rekenformules en betrouwbare data bieden wij u een gegarandeerde oplossing.
Wilt u weten wat nu de mogelijkheden voor uw onderneming zijn om nieuwe klanten te krijgen? Laten wij dan samen eens een kop koffie drinken.
Gecategoriseerd in :Bezoekersstatistieken