Hoe schrijf je een ‘over ons’ pagina?
oktober 20, 2016 3:09 pmDe ‘over ons’ pagina behoort vaak tot de best bekeken pagina’s van een website. Bezoekers willen graag weten met wie ze te maken krijgen voordat zij voor een bedrijf kiezen. Het is daarom slim om de pagina ten volste te benutten. Als bedrijf kun je jezelf een podium geven op deze pagina. Laat de potentiële klant kennis met je maken! Wie ben jij? Waar sta je voor? Waar zit je kracht in? Word persoonlijk en geef je bedrijf een gezicht, dát kan net de doorslaggevende factor zijn bij het maken van een keuze tussen jou of de concurrent.
Hoe schrijf je nu eigenlijk een ‘over ons’ pagina?
In een ‘over ons’ pagina is het belangrijk de klant te laten zien wie je bent. Probeer herkenning en daardoor verbinding te creëren. Dan is de kans namelijk groot dat ze een feeling met je bedrijf hebben gekregen na het lezen van deze pagina en dat ze jou de opdracht gunnen! Maar, hoe doe je dat nu eigenlijk? Wij geven je graag een aantal tips!
Tips voor het schrijven van een ‘over’ ons pagina:
1. Wees eerlijk.
Schrijf niet dat je 5 werknemers in dienst hebt als je dit niet hebt. Ze komen er toch wel achter of weten het al.
2. Wie ben jij?
Stel jezelf kort voor, je hoeft geen heel persoonlijk verhaal te vertellen, maar iets persoonlijks doet het altijd wel goed! Hoe ben je bijvoorbeeld begonnen?
3. Wat kun jij betekenen voor de klant?
Geef antwoord op de vraag waarom juist jij de klant kunt helpen en waar je de klant precies mee kunt helpen.
4. Wat kun je verwachten?
Wie zijn wij? Waar staan wij voor? En vooral, wat kun je van ons verwachten als je voor ons kiest? Geef antwoord op deze vragen en je bent al weer een alinea verder met waardevolle info waardoor de klant wellicht enthousiast raakt over het zakendoen met jouw bedrijf!
5. Weerleg eventuele ‘twijfelpunten’.
Soms twijfelt de (potentiële) klant nog, probeer eventuele twijfelpunten van mogelijke klanten te weerleggen. Zo zijn er bijvoorbeeld bedrijven die een paar keer na moeten denken voordat zij zaken gaan doen met een ZZP-er. De deadline voor het afronden van de opdracht kan in gevaar komen op het moment dat een ZZP-er uitvalt en er geen collega’s zijn die het over kunnen nemen. Weerleg dit punt. Vertel over goede samenwerkingsverbanden met collega ZZP-ers, of over het feit dat je als ZZP-er ontzettend flexibel bent in uren en werkzaamheden.
Overige belangrijke aandachtspunten:
Houd rekening met het feit dat je vooral niet in de derde persoon moet schrijven, maar houd het bij de ik- of wij-vorm. Denk er ook aan dat je de pagina een juiste naam geeft als je een ZZP-er bent. Noem de pagina ‘over mij’ of iets soortgelijks, maar niet ‘over ons’ als je bedrijf uit maar één persoon bestaat.
Inspiratie nodig? Kijk dan eens naar onze ‘Over ons’ pagina!
Gecategoriseerd in :Marketing