Multishop
Steeds meer webshops ontdekken de voordelen van het hebben van een multishop.Niet iedereen weet wat dit precies inhoudt, en daarom zullen wij het u verder uitleggen. Achter de multishops zit namelijk een goede marketingstrategie. Een multishop is in feite een hoofd webshop waar allerlei kleinere webshops onder hangen. U heeft bijvoorbeeld een grote webshop met veel verschillende product categorieën. Wanneer u de categorieën weer onderbrengt in aparte webshops, en dus een niche webshop creëert, heeft u een multishop.
Gemak dient de mens
Het lijkt ingewikkeld en veel werk, maar dat is het niet. De voorraad en bestellingen gaan namelijk via de hoofdwebshop, u krijgt dus geen extra administratieve rompslomp erbij, alles is geautomatiseerd. Het voordeel van een niche webshop is dat u op meerdere manieren klanten naar uw website trekt en uw posities in Google versterkt door de niche webshop te optimaliseren op het niche product. Bekende webshops zoals CoolBlue en Fonq werken al jaren succesvol met deze strategie.